måndag 29 april 2013

en såndär pysselhelg

Inspirerad av fina Evelina bestämde jag mig för att pyssla efter beskrivning här om dagen. Det ska jag säga dig, att det är något helt nytt för mig. Eller ja, mer eller mindre i alla fall. Men, till punkt och pricka följde jag mina beskrivningar, och då blev det såhär fint! Jag kanske borde göra det oftare...

Sedan blev det söndag. Då sjöng vi sånger i kyrken med syster (till och med en hittepå-sång!) och gick ut på promenad fast att vi inte orkade. Vi åt så mycket onyttigheter att jag inte vågar tänka på det och drack mer kaffe än vad som är vettigt i något universum. Det blev söndag och då blev skrotten sjuk, så efter den senaste natten är jag för trött för att veta vad jag heter, så idag får det nog bli på frihand. Eller bara vika pappersfigurer.

(Vad är förresten grejen med sjuka småbarn? På natten, då går det inte sova. Då är det bara gnäll och gråt och vaket. Sedan blir det morgon och dag, och då bara man sover och sover och sover. Då kan man tänka att jag också skulle sova, men icke - tvätten måste tvättas. Jag ska nog bli liten när jag blir stor.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar