torsdag 25 april 2013

när man pysslar lite för mycket

Ibland vet jag inte riktigt hur jag ska hantera det dumma i mitt huvud, och då resulterar det ofta i ett pyssel som upprepas maniskt många gånger. I somliga fall - som just idag - så gör inte det så mycket, för då kan man ju hoppas på att det finns någon i ens omgivning som önskar sig en fin babyfilt.

Filtarna är gjorda av återanvända tyger, och Jael hävdar bestämt att de är väldigt mysiga att gosa med, hon har snuttat på sin hela dagen. Och vill man inte snutta på den passar det alldeles utmärkt att ha sin filt i vagnen, bilen eller varför inte i soffan. Måtten är ungefär 50x60 cm, förutom i ett av tygerna (se nedan) som mäter ungefär 60x70 cm.

Alla filtarna är handgjorda av mig och fyllda med pysselkärlek! 60:- plus eventuell frakt kostar en sån här gosing, och vill man ha en hör man lättast av sig till mig på amelie.roolf@live.se. Och du, de här gosefiltarna behöver verkligen hitta hem, vi kan inte mysa med så här många!


Här kan du kika lite närmare på de olika tygerna! 

Grön botten, pussiga fåglar och ljusblå
baksida. Fint! (Obs! 60x70 cm)
En hel hög med Bamsebarn och en gråblå baksida,
det kan få vem som helst att vilja lägga sig och gosa.
Leopardfläckar och en orange
baksida, hur tufft som helst!



På vit botten trängs ett helt gäng med fina leksaker,
och de passar fint ihop med den ljusblå baksidan.
Snyggt rutigt och gråblå baksida,
det är verkligen inte dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar