onsdag 27 februari 2013

idag är jag hipster.

Min syster förklarar ofta för mig att om man använder ordet hip, då är det precis det man inte är - men jag hävdar bestämt att hon har fel. Dagen till ära känner jag mig lite oväntat och extra mycket hipster, och då tänker jag att jag ju måste blogga - sånt tror jag hipsters gör. Och ännu mer hipster tror jag det är att blogga recepten på det man lagar för dagen, så då gör jag det. I schemalagd följetong naturligtvis, så att ni ska tro att jag är hipster flera dagar i rad. Så, det här gör jag idag!

Glutenfri m üsli
2 msk rapsolja
1/2 msk flytande honung
1 msk kanel
5 dl ren havre
5 dl boveteflingor
1 dl riven kokos
1/2 dl krossade linfrö
1/2 dl solrosfrö
2 dl russin

Blanda olja, honung och kanel. Lägg havre, kokos och bovete i en stor bunke, blanda runt och blanda in oljan. Rosta i mitten av ugnen, 225°C i 10 minuter. Rör runt en sådär tre, fyra gånger, så det inte bränner. Låt kallna. Häll sedan i övriga ingredienser och förvara i tätsluten burk. Toppengott!
[Inspirerad av Paulúns GI-månad, s.20, Hemmagjord müsli] 

Förresten, jag sa väl att jag i sann hipsteranda börjat twittra? Man hittar mig under FruRoolf, eller så kan man klicka på länken här. Jag lovar att jag är så rolig jag bara kan. Vilket är asrolig. Om man frågar mig alltså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar