fredag 20 januari 2012

en dag som denna

Idag leker jag att jag är på skidsemester, vilket kan tyckas konstigt, eftersom jag kyla är det värsta jag vet, jag spänner bara på mig skidorna när det är för mycket snö för att komma ut och gå ordentligt och snö på det stora hela mest är blött och äckligt. Okej, riktigt så illa är det inte, men du fattar grejen. Men, den enkla anledningen till varför jag leker skidsemester, med underställ och längdskiddress, pastejsmörgås och varm choklad, är att jag efter att ha vaknat alldeles febersvettig, insett att det inte berodde på feber utan mardrömmar och väcktes av två katter jamandes som kor för att få gå ut och leka nu sitter med vidöppna fönster, avstängda element och minusgraderna strömmande in genom fönstret. Förmodligen kommer jag kunna åka skridskor tillbaka till köket med min disk sen. Slut på meningslös morgonrapport, åter till chokladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar