torsdag 19 januari 2012

en dag som denna

Vår brödmaskin kom hem igår, och bakandet är i full gång. Gammeltant säger du, lycka säger jag! Inget mer släpande på bröd från affären, allt ekologiskt och inga fler tillsatsämnen! Jag önskar mig att lille sparv ska bli som min farfar, som tyckte det var lyx att äta köpebröd när han var liten och som tröttnade på sin mammas hemmagjorda. Jag förstår att det inte blir så, men det vore en fin liten del av drömlivet. Drömlivet i ett litet hus utanför stan, med trädgårdsland, äppel- och plommonträd och katter som kilar runt mellan fötterna, och småbarn som kryper runt i gräset. Med hemmagjord mat utan äckliga tillsatser, med hemmastickade strumpor att tassa runt i på vintermorgnarna, men mest av allt med dig - alltid med dig. Tänk vad fint det skulle vara.

1 kommentar:

  1. Det låter helt underbart! Du kommer få en sådan framtid känner jag :D du kämpar och du kommer klara det!!

    SvaraRadera