lördag 21 januari 2012

en kväll som denna

Ensam hemma och nyss utkommen ur duschen, något måste man ju roa sig med när karl'n bestämmer sig för att spendera lördagskvällen med att jobba. Så, ikväll är det jag, missarna och mysdress i soffan med apelsinklyftor, physalis och näringsdryck som lördagsmys.

Har lärt mig något nytt idag, nämligen hur man pysslar till den finaste hårknuten! Vill man ha en grundlig beskrivning kan man trycka här, eller så nöjer man sig med min lilla snabb-beskrivning. Sätt upp en hästsvans där du vill ha självaste knuten. Trä runt hårmunken (bara namnet på den gör det så sjukt värt att testa!) runt hästsvansen, och fäst håret runt den med ännu ett gummiband, eller med hårnålar. Såna-där-inga hårmunkar (åh, vad jag älskar namnet..!) finns att köpa lite varstans, men om man som jag tycker att det är roligare och enklare att pyssla en egen, så tar man en ren strumpa (jag tog Richards trasiga tubsocka, funkade hur bra som helst) i färg så nära din hårfärg du kan hitta. Rulla ihop den så tight du kan, och när du kommer ner till botten, klipp bort själva tån på sockan, och vips, så har du en hårmunk! Vill man ha den större är det bara att sätta ihop två sockar innan du börjar rulla ihop. Sen, när man har provat ett par gånger, då kan man till exempel bli så här fin! Nu behöver jag inte fundera på frisyren inför morgondagens spelning i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar