fredag 21 oktober 2011

en förmiddag som denna

När man ska skriva ett meddelande till sin vän i Amerikatt skulle man kunna skriva ett litet mejl eller så, men eftersom det är mycket roligare att skriva här så får du nöja dig med detta Agnes.

Om Långared vet jag egentligen inte mer än det som hörs på nyheterna. Ett äldre par i 70-årsåldern på en gård i Långared blev brutalt mördade (ev. rånmördade) mellan tisdag kväll och onsdag förmiddag (tror jag det var). De blev hittade när mannen blev sen till sin kyrkokörövning och ett par i kören åkte hem till dem för att se vart han tagit vägen. Sen vet jag inte så mycket mer, det senaste jag hörde var att de anhållit två personer misstänkta sent igår kväll, men jag vet inte mer än så. Jo förresten, paret var med i Pingstförsamlingen inne i Alingsås, så förmodligen vet din mamma eller mormor och morfar långt mycket mer än mig. Massor av tankar och böner behöver vi i alla fall skicka dit.

Idag tycks vara någon form av djurtema. Mina katter är feta och tunga som höns, jag såg ett sköldpaddsrace på barnkanalen förut, och jag har ätit tablettask-godisar med röda löss som färgämne. Man kan undra vilket nästa djur kommer bli. Kanske en liten fisk till lunch? Sitter och skjuter upp själva matlagandet så länge det går, eftersom jag ändå bara mår illa, så jag intalar mig att jag kommer missa när läkaren ringer om jag går ut till köket. Hon ringde för övrigt aldrig igår som hon skulle, så idag ringde jag till vårdcentralen där hon jobbar, och då visade det sig att hon hade glömt lägga in mig på sin att-ringa-lista. Skrutt alltså. Jag ska nog göra en spotifylista medans jag väntar. Den kanske kommer hit sen, vi får se.

1 kommentar:

  1. åh, kattungehöns är mitt favoritdjur! jag tog för övrigt bort kommentaren på min blogg, eller gjorde den osynlig. för det kommer så många läsare (ja jag skryter) till min sida och när de kommenterar så syns alla andra kommentarer. så tja, jag tänkte att det blev bäst så. fast jag sparade den för mig själv :) Vi lekte aldrig tomtesmyg, jag lärde de det så att vi kan göra det på riktigt som man ska. Skrika tomtesmyg när man är inne på walmart typ. Och vi anväder svenska frasen tomtesmyg :D puss o kramizar.

    SvaraRadera