fredag 19 april 2013

Kan man inte träna får man pyssla

Jag har blivit tvungen att stryka ett av mina mål för säsongen. Efter att ha haft problem med benhinnorna i två månader har jag bestämt mig för att det ger mig för kort om tid för att förbereda mig, och därmed får jag stryka VårRuset från listan. Det är deppigt som katten, men jag siktar istället på att klara Blodomloppet och att ge järnet på cykelsemestern och vandringen. Och att det känns tungt och jobbigt är ju en bra anledning att pyssla!

Jael fyller snart ett år, och köpa presenter kommer vi inte göra, men ett pyssel eller två kan man ju alltid ge sig på. Jag har lyckats sy en snuttefilt (en sån där som går att köpa lite var stans, rund och mysig med ett gäng sidenband att pilla och snutta på) och sitter mitt upp i illustrationerna i det som ska bli Jaels nya sagobok. Jag antar att ni inte blir förvånade när jag säger att det var lite jobbigare än jag tänkt mig från början. Tio barnsagor har jag skrivit, och pysslat en pärm de ska sitta i, och nu ska alla sidor illustreras (vilket betyder lite drygt 80 bilder, i varierande form - foton, teckningar och scrapbooking). Jag tror jag blir galen, och jag önskar att jag hade någon form av impulskontroll som gjort att jag inte börjat mitt projekt. Eller möjligtvis att jag inte var så enveten att jag bestämt mig för att göra klart den. Please wish me luck, nu ska jag och mitt glas mandelmjölk fortsätta pyssla. (Mandelmjölk, som typ är det godaste och nyttigaste jag vet är inte så himla dyrt som man tror, eftersom man kan göra det själv. Jag utgår från det här receptet från Renée Voltaire när jag gör min. Går också alldeles utmärkt att göra på hasselnötter. Hipp hurra för nötmjölk!)

1 kommentar:

  1. men Amelie, det dar ar ju helt fantastiskt! mandelmjolk ar helt sjukt dyrt harborta. kommer dock inte kunna gora det sjalv har men nar jag kommer hem ska jag banne mig ga pa kusr hos dig! paminn mig om det ar du bussig :)
    Kram! xx

    SvaraRadera