tisdag 12 juni 2012

en dag som denna

Idag är en sån där dag när jag önskar att jag vore smal. Mitt upp bland alla flyttkartonger och blöjbyten kan man tänka att jag inte borde tänka på det alls, att det skulle vara för mycket annat på gång för att hinna lägga fokus på allt skruttet, men tvärt om tycks det få ännu mer plats. Det gör mig helt rasande att jag inte kommer i mina kläder, och jag blir gråtfärdig varenda gång jag tänker på att jag inte kan ha på mig min förlovningsring (vilket om tre veckor förmodligen också kommer gälla min vigselring. Skjut mig.) och tvingas ha den i en kedja runt halsen. Jag tvingar mig själv att inte vrida huvudet mot spegeln varje gång jag går förbi, och låtsas att jag inte har en aning om hur jag ser ut. Helst tänker jag att jag skulle börja någon ny diet, och träna timtals om dagen, strunta i allt jag lärt mig och klarat av. Men nej, inte när jag kommit så långt. Så, jag biter ihop och tänker att varje trasig dag tar mig en liten bit närmare att bli hel.

Som att inte detta vore nog har jag på något konstigt vis lyckats förstöra alla inställningar i min webbläsare, så nu gör den raka motsatsen till allt jag vill. Bra dag. Obs! Ironi.

1 kommentar:

  1. Ge inte upp! Snart kommer en bättre dag. Du är perfekt som du är. Oavsett vikt! Du är en sån underbar och genomgod människa. Försök fokusera på det!

    Du behöver energi. Det ger ork till att vara glad. Det förtjänar både du och din familj!


    Massa kramar

    SvaraRadera