onsdag 14 januari 2015

wake up, sunshine..!

Okej, jag är redo för grupparbete. Böckerna är framme, Coldplays senaste platta strömmar ur högtalarna och diskmaskinen är startad. Teet är precis lagom brännande hett, och bredvid anteckningsmaterialet ligger lite småpillspyssel att sysselsätta fingrarna med in emellan. Men, jag är 45 minuter för tidig - jag har aldrig varit i så här god tid förut..!

Imorse väcktes jag och Jael av vår nya investering, en Wake-Up-light med något slags modellnummer. (Innan du frågar, nej jag får inte betalt för att reklama. Men, skulle någon trevlig marknadsförare från Philips Sverige läsa det här, kontakta mig vänligen med prisförslag - småbarnsfamiljer behöver alltid extraknäck.) Alltså, om du aldrig sovit bredvid mig förstår jag om det är svårt att sätta sig in i det här, så här kommer en kort resumén. Jag sover helt fuckat, och har gjort det så länge jag kan minnas. Insomningssvårigheter på kvällen, sover oroligt och lättväckt, går ner i alldeles för lite djupsömn och är när jag ska vakna på morgonen så trött att ögonen svider och ja, vissa morgnar kräks jag av trötthet. Så, sömntablettscocktails och jag är goda vänner. Det har fungerat ganska bra, ända tills Richard slutade sova här på veckodagarna. Jag. Kan. Inte. Vakna. Tro mig, jag försöker verkligen ta mig i kragen, tvinga mig själv, sätta flera alarm - inget fungerar. Om jag lyckas tvinga upp mig själv är det inte ovanligt att Jael en halvtimme senare sitter vid köksbordet och bankar på mig, skrattades; "mamma, man sover inte på frukost..!". Så, jag blev desperat här om dagen. Beställde en wake-up-light för pengar jag egentligen inte hade som något slags sista utväg (jag vet att reklamer är lögn, men jag var allt för desperat för att tänka) - och vet ni, plötsligt händer det! Imorse gick jag upp i tid, pigg och vaken. Ta i trä, kanske var det bara nybörjartur, men keep your fingers crossed for me, will you?

Okej, grupparbetet är några minuter närmare, och mitt te är upp-drucket. Vänta bara, jag kommer nog komma på något att göra medans jag kokar mer som gör att jag kommer för sent i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar