fredag 23 januari 2015

& så fastnade jag i scrapbookträsket

Art Journaling, Mixed-media-album, scrapbook - kärt barn har många namn, men just det här kära barnet hade jag för avsikt att inte lägga någon större energi på. Det gick bra, länge höll jag mig ifrån scrapbookbutikerna och papperspysslet med undantag för något unikt fall. Så bad Richard mig pyssla ett fotoalbum för honom att ta med sig till Mali - och nu är jag fast. Jag började med en Startsats för Art Journaling från Panduro för att göra det lite lätt för mig (och för att Panduro lockade mig med mellandagsrea, jag erkänner.) och efter en framkallning av en hög foton så var det kört.

Än så länge har jag inte kommit mycket längre än att grunda de flesta uppslagen, men små tjyvkikar kan ni ju få ändå. Materialen på bilderna som inte kommer från det där kitet eller är gjort av mig kommer från Flatebo.se och Madeleines Digitala Vintagebilder.



Så, naturligtvis insåg jag att jag behövde påbörja en art journal till mig själv också, men ett startkit kändes inte ett dugg inspirerande - så jag gjorde en egen! En A5-pärm från Myrorna (för en femma, tackar som frågar) kläddes med ett fint tyg, och vips kunde den varit från vilken pysselbutik som helst! För att få snygga skarvar i mina uppslag tog jag lite tjockare A5 ark och delade på mitten på höjden. Jag vek dem, och slog dem med hålslag. Nu när jag ska göra ett nytt uppslag fäster jag det i de redan färdiga remsorna - och slipper slå hål i pysslet. Kan hända inte lika proffsigt, men funkar absolut för mig!
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar