söndag 23 juni 2013

midsommarpyssel

Det slog mig just att jag i den där bildkavalkaden från midsommarafton glömde berätta om vårt geniala pyssel, så det kommer här! Midsommarkransar är det finaste jag vet, men det kliar som det värsta och jag nyser och nyser av dem, så i år bestämde vi oss för att råda bot på det! Utav bara en köksfönsterprydnad jag hade tröttnat på blev det "kransar" till oss alla tre.

Till min använde jag ett tunt diadem jag slaktade en annan dag. Limpistol och arrangera blommorna lite snyggt - klart!

Jael fick ett hårspänne som man knäpper i, massor av småblommor på den och ett grönt stort blad på baksidan, och så var den klar.

Richard skulle egentligen inte få någon först (något orättvist, men kan kunde faktiskt tänka sig att ha en riktigt.) men som en glad överraskning räckte resterna precis till honom. I botten på den där fönsterdekorationen fanns det något typ av... jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, men någon form av naturtråd typ. Gissningsvis var det gjort av hampa. I alla fall, det var ett tjockt lager med sådana där trådar, så jag tog helt enkelt dem och så fick min kära limpistol än en gång göra sitt jobb och limma på de överblivna framför allt bladen, och till sedan ett litet gäng blommor. Sist men inte minst limmade jag på några fina sidenband i varje ände (och limmade då ihop alla hampatrådarna) och knöt en rosett bak i nacken. Toppenfina alla tre, och det kliar inte det minsta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar