lördag 22 juni 2013

blodomloppet 2013

Och så var ett av säsongsmålen avklarade! Blodomloppet 5km i Göteborg 3 juni
tog jag mig igenom på 34:34, (plats 1887 av 3414), vilket är några minuter sämre än jag hoppades på från början, men med mina långa veckor av benhinneinflammationsvila var det lätt godkänt!

I år blev det som bekant bara detta loppet, även om planen egentligen var att ta VårRuset också. Såhär i efterhand tänker jag att det nog var bra att det bara blev en gång nu första året - det var verkligen roligt men så sjukt mycket tyngre än jag trodde det skulle vara, framför allt på grund av antalet personer. Nästan 12 000 personer deltog i loppet i Göteborg, och utöver dem trängdes deras nära och kära och hejaklackar inne i Slottsparken, vilket gjorde att min största prövning snarare var att inte drabbas av panik mitt i detta folkhav än att faktiskt ta mig runt de där kilometrarna. Tungt och jobbigt som katten var det, men lätt värt det - och skulle jag glömma bort det har jag en fin tisha, en kylväska och en MEDALJ som kan påminna mig om hur modig jag var! Nästa år blir det minst två lopp, och vem vet, jag kanske klämmer in ett till nu i slutet av säsongen. Heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar