lördag 18 februari 2012

en kväll som denna

Idag är det lördag, och då kan man passa på att pyssla en smula. Jag tycker verkligen om lördagar. Lördagar är dagarna när vi går upp tidigt fast möjligt. Vi är äntligen hemma igen, efter några dagar fyllda med allt från läkar- till teaterbesök (för övrigt, har du möjlighet att gå och se Bibeln som just nu sätts upp på stadsteatern i Göteborg, missa den inte för allt i världen! vi är så fantastiskt nöjda, och önskar att alla - kristna som ickekristna - skulle se den minst femton gånger.) så idag har vi för att kompensera allt det aktiva inte gjort något vettigt alls. Ett besök på secondhanden och tusen timmar av pyssel, det är det enda vi gjort idag. Decopage, målning, träsnideri, porslins- och glasmålning, kakfatsbygge - you name it, we've done it. Sedan blev det kväll, och då fick Richard gå till jobbet, vilket inte gjorde mig något vidare lycklig - halssmärtorna som plågat mig i veckor har bestämt sig för att i dödensmärtsamma hugg flytta sig ner mot lungorna, och då kändes inte spelkväll med tjugo femtonåringar som något jag ville spendera min kväll med. Det är snarare så att thé, Hart of Dixie och pärlande föll min dunderförkylda kropp bättre i smaken. Med andra ord, alldeles ensam får jag vara tills natten behagar infinna sig, inte så skoj.

En skojigare sak är att imorron ska här fortsätta att pysslas, men framför allt ska det fotas och laddas upp bilder på fliken här bredvid, så håll utkik! Hipp hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar