fredag 21 mars 2014

AmyTuesday DESIGN

När det kommer till skrivande finns det inte mycket inspiration i den här själen just nu. Andra saker däremot, de snurrar på fortare än jag hinner med vissa dagar. Jag samordnar en kristen ungdomskonferens som vi håller över påsk, och med en månad kvar tycks att-göra-listan aldrig bli kortare. Jag hänger på mitt gamla timjobb i Svenska kyrkan, men nu heter det att jag arbetstränar, vilket i min situation betyder - gör samma timmar som förut, få en bråkdel eller helst noll betalt. Okej, jag erkänner - jag är lite grinig över det hela, men har bestämt mig för att tro att det snart blir bättre.

Som för att peppa mig själv har jag satt igång ett projekt till, och det är naturligtvis ett projekt som involverar pyssel. Ganska mycket pyssel till och med. Under ett svagt ögonblick för ett par, tre år sedan gav jag mig på att försöka sälja lite pyssel jag hade gjort via min blogg. Det var väldigt ogenomtänkt, och egentligen mest för att vi bodde för litet för att jag skulle kunna ha kvar grejerna jag pysslade - så som du kan förstå blev det hela ganska halvdant och oinspirerat. Idag sitter jag i huset där vi bor, min dotter är på dagis och min man iväg på övningshelg - och jag är arbetsmässigt så körd i botten som jag någonsin varit. Det tär på mig, och i förlängningen på alla i min omgivning. Jag älskar att jobba, älskar att vara aktiv och ha tusen projekt på gång, men just nu står det helt still. 

När idéen kom till mig schasade jag snabbt bort den. Det är snart tre månader sedan, och den har fortfarande inte gett sig av - så vad katten, jag får väl öppna upp en pysselbutik igen då. Den här gången är det genomtänkt. Jag ger det en tidsbegränsad period, som lite test. För att se om det ger mig eller min omgivning någonting, för att se om det är roligt eller bara en börda. Efter den där tidsperioden stänger jag ner den, och tänker. Hur det blir sedan, det märker vi. Antingen startar jag efter många om och men upp mitt företag, eller så var det här helt enkelt ännu en överilad idé att susa förbi.

Hur som helst hoppas jag att ni kikar in till AmyTuesday DESIGN, på www.amytuesday.tictail.com, och hjälper mig att ta ett beslut.

Nu tänker jag lite lagom maniskt färga håret för tredje gången idag. Tack och hej.

2 kommentarer:

  1. Becky har tipsat mig om en sida, etsy.com, där man internationellt kan köpa och sälja saker. (Hemmagjorda designer mest) älskar den, har hittat massa underbart att klicka hem :) jag gillar din tanke med en pysselbutik och om du väljer att behålla den, varför inte gå globalt :)

    Man ska ju alltid sattsa på sina drömmar, det är ju dem som gör att man blir lycklig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också ett stort fan av etsy, och har en tanke på att kanske ta mig vidare dit om ett tag - men tänkte att jag kan ju känna på det i liten skala till att börja med, och känna efter om ett tag :)

      Radera