måndag 19 november 2012

om att börja jobba igen

Jael har hunnit bli sex månader redan, och vi trivs så bra med hemmalivet hon och jag. Jag hoppas på att vi inte ska behöva sätta henne på dagis förrän hon är tre, och att vi kan pussla och få det att fungera fram till dess, men lite sånt där småtrix där hon kan vara med har jag börjat med igen. Sedan några veckor gör vi lite lokalvård på något kontor och så, jag tar lite beställningar igen och har börjat tacka ja till spelningar som inte är alltför krävande.

Den senaste veckan har helt upptagits av en inspelning för SVTs TV-gudstjänster, där tre församlingar här i stan (Karlstorp, Velanda och Lindveden) har fått äran att spela in fyra gudstjänster som sänds i början på nästa år. Jag blev så väldans glad när de frågade om jag ville vara med, och lite läsning, församlingssång och någon solobit har det blivit. Så fasligt roligt! Har du någon gång möjlighet att vara med i något liknande projekt så missa det inte för allt i världen, det tar lite tid och kraft med det är lätt värt det!

På något vis öppnade den här veckan upp för mig. Från att inte haft en aning om vad jag ska hitta på, och inte känt att det ens funnits några solklara alternativ, så har jag nu inom loppet av en vecka fått erbjudanden om vikariat, timmar och projekt i alla möjliga sammanhang. Det är ju såklart helt fantastiskt, det är verkligen skönt att Gud tar hand om mig så jag slipper gå arbetslös, samtidigt så blir jag så delad. Jag vill jobba, jag vill inte sitta hemma ensam och vara sysslolös. Samtidigt har jag bestämt mig för att vara mamma till 190 procent, och det vill jag vara. Jael ska inte behöva känna att det är antingen mamma eller pappa som har tid och är hemma (eller ännu tråkigare, diverse barnvakter.), hon ska inte behöva ty sig till dagispersonal som har för många barn att se efter för att hinna med dem. Jag vill inte missa hennes framsteg, vill inte behöva höra från någon annan när något har hänt - bra eller dåligt. Det är verkligen klurigt det där med framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar