fredag 24 februari 2012

en dag som denna

Idag är det dags, det första vigselsamtalet. Har spenderat morgonen med att sätta mig in i, och ändra om vigselordningen till lite mer det vi vill ha, och hjälpes, var jag inte galen innan är jag det nu! Nog för att jag visste att man kan spendera månader med att planera bröllop, men jag hade inte räknat med att bara vigselakten skulle ta tusen år att få koll på! Än en gång, hjälpes. Det är tur att beste-Petri ska leka pastor så han kan lotsa oss genom djungeln. Tack gode Gud för att vi bara ska gifta oss en gång! En skojig sak är att vi på något vis ska trycka in barnvälsignelsen i samma gudstjänst, och jag kan inte förklara vilken lycka det är att få sitta och välja ut dop-psalmer till sin egen unge! Då kan man till och med förlåta beslutet att spela amerikansk fotboll inne i magen hela förmiddagen.

Som att det inte vore nog fint att åka till Alingsås, styrs kosan vidare mot Trollywood efteråt, för årsmöte i vår fina kyrk, och sedan passa två små bröder i några dagar. Vem vet hur det ska gå, Richard står som förslag in i nya styrelsen, och jag som registeransvarig. Vilken tur att vi har så lite för oss på dagarna att det inte kommer bli något problem alls att hinna med (Obs! ironi.). Men, när det är så skoj, då tycks tiden ändå alltid räcka till på något konstigt vis. Ja, go vänner, detta låter som en helg fylld av pyssel, lek och ut i skogen - hipp hipp hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar