onsdag 20 oktober 2010

en morgon som denna

Jag vet att jag är värdelös på att uppdatera, you ain't the first to tell. Troligtvis beror det på att jag också utanför det stora vida internet har ett liv, och det livet prioriteras högre än min önskan att misshandla det svenska språket på det världsvida fenomenet vi kallar bloggvärlden. However ska jag kasta ur mig några tomma fraser morgonen till ära, när jag ändå inte har kommit längre än till dagens andra kopp kaffe och mjukiskläder. Nu är det höst på riktigt, och då blir jag så glad så glad. Samtidigt blir jag lite (men bara lite) ledsen, för höst betyder att det snart är vinter, och då kommer jag att gråta.

Idag lyssnar jag på P4s morgonnyheter (igen) och hör talas om att svenska soldater i Afghanistan har blivit beskjutna igen. Då tänker jag, varför måste mina vänner vara förbannade idioter som vill ge sig in i det där?! För ögonblicket är de i Sverige allihop, men är det meningen att jag ska sitta framför P4s nyheter och be varenda morgon när de har åkt? Jag blir så trött, jag ser inte poängen med att ge sig av för att leva Rambo, när det finns så mycket annat man kan göra för att skydda och främja freden. Fredsfrämjande förresten, bombing for peace is like fucking for virginity har jag hört, och jag kunde inte instämma mer bestämt. Varför måste du vara en sån förbannad idiot?

Bo Kaspers live på P4, och mitt kaffe är nästan kallt. Idag vill jag inte vara ensam.

1 kommentar: