torsdag 29 juli 2010

en morgon som denna

Äntligen vaknade jag oprovocerat före klockan, och känner mig utvilad! Kanske kan få lite rätsida på sömnen ändå innan jag kommer tillbaka till jobbet.

Efter en heldag igår var jag sådär tokigt rastlös, och strax efter att klockan slagit nio, vem knackar på dörren då, om inte fantastiska Tim Eriksson som jag har inte träffat på tusen år och en dag?! Var så gott att få sitta ner och prata teologi, kyrkan, utbildningar och livet i största allmänhet. Massor av skratt och många timmar senare kraschade jag som vanligt på soffan, och vaknade upp till denna gråmulna, lite kyliga dag, som jag och Agnes ska spendera i Göteborg. Bio och kanske kaffe, life is good, och det måste man känna lite nu och då.

& snart är det lördag och då ska jag träffa Memlan! Har inte träffat henne på sjukt länge, men nu ska jag hem till henne och fira hennes 20. Passar på att ta en tur hem till familjen Hedlund när jag ändå är i stan, och så är helgen gjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar