lördag 19 juni 2010

en förmiddag som denna

Jag har en väldigt dålig lördagsvana. Morgonen börjar vid tio, med ett beslut om att inte göra något vettigt, hämta det onyttigaste i köksskåpet (idag; kakor) och kaffe, och sedan slå på barnkanalen och kura ihop sig i soffan. Det är tur för min figur att jag inte har tid med denna dåliga lördagsvana så många lördagar.

Efter första veckan med dagläger är jag på något vis slutkörd, och vet inte riktigt hur jag ska orka ta tag i mig själv. Min cykel har fått sin tredje punktering på tre veckor, varenda muskel krampar så fort jag slappnar av, och istället för det vanliga antalet anfall har det blivit tre under en vecka. Trots detta har det varit en sån tokbra vecka, och jag vill inget hellre än att de andra veckorna ska börja nu på en gång, fast, det är nog bra att det är ett par dagar emellan.

Snart bär det av mot treårskalas, och jag överväger att vara så där ordentligen och göra mig tokfin idag, och då måste jag ju nästan börja nu. Life is good!

Dagens låt;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar