måndag 9 februari 2015

beloved laci green

Redovisningen är avklarad, och jag har återgått till mitt vältrande i självömkan och feber. Med andra ord, jag sitter i mjukiskläder och återupplever ett gäng favoriter med Laci Green. Hon är verkligen en av mina bästa saker på internet, och en av mina just nu viktigaste feministiska förebilder. Sexualundervisning, jämställdhet och uppbyggnad av självkänsla - hon är helt fantastisk. Har du missat henne helt finns det en hel uppsjö av videor du borde kolla in, börja förslagsvis med tre av mina favoriter; "I'm pansexual?!", "Why I'm a feminist" och "How do lesbians have sex" - eller bara vilken video som helst på hennes YouTube-kanal sex+.

Det som gjorde mig extra glad och peppad idag är att jag helt missat ett av hennes senaste projekt - YouTube-kanalen MTV Braless, i samarbete med MTV (no shit...). Jag har fortfarande inte riktigt kommit igenom första säsongen, men så himla bra. Sex+ hade ett tydligt fokus på i första hand mångfacetterad sexualundervisning, medan hon i Braless utvidgad konceptet och pratar politik, musik, feminism, sex och annat festligt - naturligtvis med hennes obligatoriska twist of humor. Don't miss out folks - resten av säsong ett, här kommer jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar