fredag 16 januari 2015

när man ser ner mot Hässleholm

Fast jag kan inte låta bli att sakna Tjorven
så att det nästan gör lite ont i magen.
Den här dagen redde ut sig den med. Jag blir alltid så nervös och stressad av resande och tidspussel att jag bli illamående, men så tycks de reda ut sig på ett eller annat vis varje gång. Krånglet med förskoletider, lämnande och hämtande fixade sig. Jag lyckades reda ut resekrånglet, och jag tror till och med att bilen har hittat tillbaka hem från Skövde. Seminariet löste sig och funderade riktigt bra. Jag har åkt snabbtåg utan att bli åksjuk, kissat rekordsnabbt på Göteborgs central och druckit Chai Latte på soja i take-awaymugg. Jag hittade hotellet, och lyckades checka in. Så, nu sitter jag på mitt hotellrum och kikar på människorna som tassar fram över torget nedanför, har tagit mig igenom två böcker och ett gäng kunskapsunderlag - så nu tänker jag krypa ihop i den där välbäddade sängen och se på film, resten av kvällen. Kanske prata i telefon med han den där jag är gift med. Det som från början kändes som en helt vidrigt stressig och svår dag har blivit till en riktigt bra en, och tänkt vilket skönt avslut det kommer bli när jag får somna i en egen säng, utan någon som väcker mig halv fyra på morgonen för att vi ska åka hem till Maria och Anders (ja, det hände imorse och nej, jag var inte aspepp. Jag tackar Gud att hon gick med på att somna om.).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar