fredag 21 september 2012

om att skriva ekosmart

Tygblöjorna hänger på tork och fröken ligger och snuttar på sin tumme i korgen. Plötsligt fanns det tid för att sitta här, försöka hitta bra blöjor på blocket och skriva några rader.

Häromdagen gav min vän Agnes mig en idé. Kanske skulle den här livsstilsbloggen utan tema, förvandlas till en livsstilsblogg med tema! (Sjukt flashigt det känns att kalla sig själv livsstilsbloggare. Jag tar nog tillbaka det, skorna kändes lite för stora...) Lite skriv här och där, om något så fint som att välja att leva ekosmart, mitt uppe i konsumtionssamhället, nygift småbarnsförälder och allt.

Vad tror ni, vänner? Vad skulle få ta utrymme tycker ni? Smarta inköp, att göra gammalt till nytt, secondhandshopping, enkla pyssel, om att handla ekosmart i mataffären, billiga ekosemestrar... Något annat, något mer?

När jag går hemma såhär, då behövs det projekt, och jag tror det här hade varit ett bra fördriva-tiden-projekt, som dessutom inte kräver så mycket kringjobb. Länge har jag skrivit om det vardagliga, om att brottas med min ätstörning och det var bra, . Jag brottas fortfarande med den, jag och Spegelflickan slåss varenda dag, men jag övar mig på att ge henne mindre utrymme i mitt liv, och då kanske det vore något, att välja att byta fokus. För jag tycker det här är så himla roligt. Bloggandet. Att få skriva, att få tycka och tänka det jag vill, utan någon som redigerar och avbryter. Jag tror det här blir bra. Något lite roligt ska man ju ha.

2 kommentarer:

  1. Jaaaaaa! 'klappar i händerna!' Du är så himla duktig på att skriva och du är så klok och bra! Och lite fler uppdateringar hade inte heller skadat ;) kramar!

    SvaraRadera