onsdag 19 september 2012

den där vardagslyxen

När jag vill lyxa till det lite, då dricker jag ett glas vaniljmjölk. Då målar jag naglarna i någon knallig färg, och struntar i att min lägenhet är stökig. Jag kanske träffar en fin vän, eller går över och hälsar på en granne jag inte känner. Kokar några bukar sylt eller kräm, som Jael och Richard kan festa på till mellis. Jag läser några rader i en fin bok, något av Jane Austen till exempel, och låtsas att jag också lever i en lättsam roman där de största svårigheterna är vilken klänning man ska ha på sig för att vara vackrast på balen på slottet.

När jag sedan har lyxat till det en stund, då går jag tillbaka till att vika tvätt, fundera över hur vi ska göra med husköp, ger mig på tygblöjornas mysterium och pussar lite på min unge. Inte direkt sämre det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar