fredag 10 augusti 2012

en baby-regncape rikare...

Stackars barn. Det kan inte vara lätt att ha en pysselgalning till mamma.

Vi närmar oss helg, och det betyder övarrasknings-mys i Lysekil, och flytt tillbaka hem efter att ha varit husockupanter den senaste veckan. Lite som semester har vi haft det, jag och fröken. Det har pysslats en radio, lyssnat tusenmycket på P3, lagat god mat och bakat, tittat på regnet och myst som galningar. När herrn i huset har en semesterlös sommar, då får man göra så gott man kan utan honom.

Fredagkväll en sånhär fin vecka, det betyder att städa det sista innan husägarna kommer hem, och laga en burk marmelad av deras egenodlade bär som tack för lånet. Kanske hittar vi på något onyttigt att äta till kvällen, gör lyxkaffe och kramas i soffan. Det får tiden utvisa.

Några rader till min man: Inatt drömde jag att vi var alldeles nykära, du vet så där när man pussas hela tiden, vill vara alldeles nära varenda sekund och alla andra inte fattar någonting och bara tycker man är asjobbig. Det var fint. Sedan vaknade jag av Jael som gnällde och ville ha mat, och såg dig bredvid mig i sängen. Det var ännu finare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar