fredag 1 juni 2012

en dag som denna

Jag trodde juni var starten på sommaren, men uppenbarligen var det startskottet på en dunderstorm. Inte för att jag klagar, nu kan vi med gott samvete sitta i soffan under en varm filt, gosa och spela assassins creed hela eftermiddagen. Låter kanske som en eftermiddag för en latmask, men efter gårdagens besök på kliniken är det välbehövligt.
Jag blir inte klok på varför jag alltid är helt slut efter att ha varit där, numera är det ju bara uppföljningskontroller, men jag tänker att det kanske är just därför. Det ska föreställa uppföljning, men när det går så skruttigt och är så svårt undrar jag om jag egentligen förtjänar det. Men, jag är brutalärlig mot min behandlare, och än har han ju inte skrivit in mig, så det kan ju inte vara allt för illa. Det är bara att fortsätta slåss och ta sig tillbaka på banan efter varje snedsteg. En bra sak är att imorron kommer orkestern min pappa leder hit och ska ha övningshelg med konsert och gudstjänstsspelning i kyrken, och det är en fasligt bra sak. Det betyder goda vänner, god mat och tokmycket musik. Hipp hurra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar