söndag 6 maj 2012

en kväll som denna

Man kan tänka att med all väntan på att vår lilla vän ska kika ut att jag skulle ha hur mycket tid som helst till att skriva här, och även om tiden förvisso finns så tycks orken ha flugit sin kos. Men, bättre några rader ibland än inget alls. Nyss hemkomna från en grilltur ute vid Vitsand, en av alla stränder ute i Tivedens nationalpark sitter jag nu och kikar på tapetprover att beställa hem för att ha lite nytt pysselpapper, en beställning på finfina saker till bröllopet har blivit beställda från Lagerhaus, och dessutom sitter jag och kikar på nya virkmönster att ge mig på, från Skapligt Enkelt. Visst sa jag att jag för någon vecka sen eller två bestämde mig för att det var dags att lära sig virka? Började med att ge mig på en liten uggla, för att sedan fortsätta med ett gäng hjärtan. Nu börjar det sitta, så har fått till en snuttefilt till lille Sparv, med kaninhuvud och tassar (ja, jag ska skärpa till mig och lägga upp en bild, men just nu ligger den i skötväskan i bilen...) och en hittills halv väska. Nästa projekt i raden blir nog ett gäng jordgubbar, det är helt fantastiskt med alla dessa toppenduktiga pysselmänniskor som lägger ut mönster till höger och vänster! Hipp hurra för pyssel! 

3 kommentarer:

  1. åh vad lycklig jag blev med en liten uppdatering! (kollar din blogg sådär minst 2 ggr om dagen) Önskar att jag också kunde få vara vid e sjö i en skog, det finns ju inte så mycket sånt här. Tror du man skulle kunna få något virkat hjärta eller så när man kommer hem till sverige? de såg så söta ut.. hohoo :)
    Ta hand om dig nu det sista! Äg <3 Äm <3 Sparv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart virkar jag ett hjärta till dig! MINST ett! Jag längtar efter dig som en galning, det är tur att det inte är långt kvar nu! Äm <3 Äg

      Radera
    2. Jaa! Jag langtar, och ar valdans nyfiken pa sparv, lagenhet, och allt sant! 2,5 skoldagar kvar, sen kan jag nog se slutet och borjan pa nagot nytt! laskigt..
      (skriver fran skolan, men det ar agnes om du inte forstod det)

      Radera