lördag 21 april 2012

en kväll som denna

Dagens projekt var många och med varierande resultat, som här följer i en gammal hederlig punktlista!

#1 Baka den galet fantastiska kaka jag fått receptet till på Hildas Hem - Gick ungefär noll bra, har inte ens börjat. Eller, ingredienserna är inköpta, men that's about it. Tur att det finns fler dagar.
#2 Klippa håret - Eftersom Richard varit på läger det senaste dygnet bestämde jag mig för att det var dags för en ta-hand-om-sig-dag igen, de tycks komma allt mer sällan. Så, sagt och gjort blev det förutom fotbad, toklång dusch och annat mysigt en klippning som hette duga. Fint ska det va'!
#3 Färga håret - Punkten hette egentligen bara duscha från början, men när det är så svårt att ta tag i sig själv som idag får man ta till drastiska metoder. Ny färg, nytt mod..?
#4 Lära mig virka - Gick över förväntan bra! Hittade ett par enkla beskrivningar, och har hittills gett mig på att virka en grön liten fågel och ett hjärta, och hjärta nummer två är på gång. Inte mitt vackraste pyssel än, men det kommer!
#5 Gå på insamlingskonsert på Richards jobb - Tidigare nämnda läger avslutades på insamlingskonserten till förmån för projektet där Richard jobbar, och tanken var att jag skulle vara med. Det gick ju... Sådär. Kom dit en timme innan det började precis som planerat, och jag verkligen försökteförsökteförsökte klara att vara kvar, men en timme in i konserten gick det inte mer, då satt paniken så högt upp i halsen att jag helt säkert hade sprängts om jag inte släppt ut den, så då tog jag pick och pack och vandrade ensam hem i det iskalla ösregnet. Bra jobbat Amelie, eller inte. Jag hatar allt krångel som försiggår i mitt huvud jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar