onsdag 28 mars 2012

en morgon som denna

Inser att det var ganska många dagar sedan jag skrev en endaste rad, men så blir det när man har fullt upp. Vi fick komma in i vår nya lägenhet i fredags i utbyte mot att vi gjorde slutstädet som inte var gjort, så sagt och gjort, vi tog vägen om Jönköping och IKEA för att köpa vår nya säng, och sedan styrdes kosan mot Trollhättan. På tal om sängköpet, så insåg vi när vi stod i varuutlämningen att vi hade en alldeles för liten bil, vilket resulterade i att vi stod och packade och packade i drygt en halvtimme (!), skrattade och fånade oss - vad annars kan man göra när man inser att man ska köra femton mil och inte kan stänga bagaget? Men, tillslut gick åbäket in, och satt liksom fastkilat i framrutan över passagerarsätet, och lika fastkilat i bakrutan. Stackars Richard fick sitta ihoptryck i baksätet, halvt under madrassen, och jag fick leka lastbilschaufför eftersom jag inte hade någon backspegel kvar. Tack gode Gud att vi slapp poliskontroller!

Jag som tänkte detta skulle bli en snabb resumé. Nå väl, det går väl bättre nästa gång. Hur som helst tog vi oss efter många om och men till Trollhättan, där syster Fanny mötte upp oss utanför den nya lägenheten med fikakorg och ett leende som strålade ikapp med solen. Sängen packades ur bilen, det fikades och mystes, och sedan förlänge vi våran redan långa roadtrip med tjugofem mil till, och körde Fanny hem till mams i Grebbestad. Sannerligen tur att det fanns en lördag att göra slutstäd på, för här blev ju inte mycket vettigt gjort.

En väldigt fin sak är att både jag och Richard kunde jobba undan på söndagen, så vi lyckades få en helt ledig måndag tillsammans - förvisso med ett föräldragruppsbesök, men där var vi ju båda två - innan han igår åkte iväg till Danmark med jobbet för resten av veckan. För första gången sedan långt innan jag började på Mando ska jag klara så många dagar, alldeles själv. Egentligen tror jag ju att det går bra, men bara i fall så har vi tagit till en hel hög med trix. Lite extra fin frukostgröt med tranbär istället för russin, lånat hem en stavmixer så att det går att göra smoothie så fort andan faller på, det sitter ät-påminnelser lite varstans, matlådor för hela veckan står i kyl och frys, alla mediciner är påfyllda, och högvis med projekt ska göras. Först ut har jag gett mig på att renovera min toksunkiga kateder från början av åttiotalet, och ska jag någon gång i mitt liv gå emot mina principer och ge någon ett råd så blir det detta - för allt smör i Småland, renovera inte en kateder höggravid! Men, skoj är det, och fint blir det. Det ska tillverkas fler förvaringslådor till allt pyssel, igår fick jag till den första av fyra och det ser förvånansvärt ljust ut, heja heja! Sen är tanken att inbjudningskorten ska bli klara, och allt detta och lite till ska kombineras med jobb, och att hinna åka och fortsätta greja i Trollhättan. Jag inser att det är nog dags att börja igen om allt ska hinnas med! Ha en fin dag vänner, för det har jag gett mig den på att jag ska ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar