torsdag 8 mars 2012

en morgon som denna

Alla hanterar vi kriser på olika sätt, och jag pysslar. Men, inte det vanliga pysslet, utan mer i stil med möbelrenovering, ombyggnad av något rum eller två, målar om, eller något annat lite lagom. Min senaste behandlare påstår att det beror på att jag inte kan hantera känslor, är överdrivet kreativ så länge jag inte medicinerar, och inte vet vad ordet "lagom" betyder. Jag vet inte om hon har rätt, men oavsett så resulterade gårdagen i en ny lampa, två nya sängbord, en kista till mina tyger och täcke och kudde med några tillhörande påslakan och örngott till babysängen. Nästa projekt skulle vart lampa nummer två för dagen, men kombinationen av trötthet, medicinbrist och allmänt misslyckande satte stopp för det, så den får bli gjord idag istället. På dagens schema står förutom den lampa nummer tre, fler påslakan och örngott, lager-nummer-två-målning av kistan och storstädning - och nej, storstädning betyder inte städa hela lägenheten. Det betyder städa varje millimeter av lägenheten, med tandborste - och ja, det behövs. Men först, personalmöte på jobbet.

1 kommentar:

  1. Oj, wow, vad mycket du hunnit på en och samma dag. Jag förstår vad du menar, känner igen mig själv där. Tycker själv det är ett betydligt trevligare sätt att hantera sina kriser på än att ta till alkohol eller liknande...

    SvaraRadera