söndag 18 mars 2012

en förmiddag som denna

Söndagförmiddag och någon timme kvar till gudstjänst. Richard och hand tonåringar ska vara med och hålla i lovsången och ett drama idag, så sitter och fördriver tiden medan de övar - naturligtvis med stickning. Lovade mig själv häromdagen att jag inte ska börja med något nytt pyssel förrän alla mina beställningar är klara för leverans - bristande disciplin är något jag kan alldeles för mycket om, så ibland måste jag tvinga mig lite. Men, det var ett ganska bra tvång måste jag säga, har bara en halv benvärmare kvar, och sen är allt klart för att börja med nya pyssel!

En stor lycka är att vi häromdagen fick besked om att vi får komma in och börja greja i våran nya lägenhet nu, vilket innebär småflyttande och renoverande i nästan tre månader innan vi verkligen ska flytta, så sjukt skönt! Inga stressiga flytthelger med hundratals tusenmilaresor, inget behov av att fylla upp förråden med saker som ändå inte ska användas här, fullt med tid till målning, tapetsering och planering av det nya, och det bästa av allt är att vi kommer ha minimalt med grejer att flytta när Sparv kommer. Underbart! Så, i nästa helg blir det förutom en styrelsedag i Velanda till att köpa säng, flytta soffor och massor av småmöbler och prylar, för att sen kunna börja rensa ut förråden här. Heja nya projekt!

Förresten, bestämde mig för att prova ett lite nytt, ljust vårutseende. Vad kan tyckas tro..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar