onsdag 23 mars 2011

en dag som denna


Sitter när jag skriver detta på kliniken, utan internetuppkoppling (eftersom jag, intelligent som jag är, glömde mitt bredband hemma) och funderar över stort som smått, men mest smått. Ska snart in till min behandlare på samtal innan jag ska tillbaka hem, för att njuta av att vara hemma innan konfan. Man kan ju också tycka att jag borde diska, och städa en snutt, med tanke på det enorma diskberg som står på bänken hemma och ropar mitt namn, men jag tänker att om jag ignorerar det några timmar till kanske det mirakulöst försvinner av sig självt.

Idag ska jag berätta en saga. Det finns en flicka som heter Amelie och är 20 år (och det var jag), och som har en bestevenn som heter Agnes, och är 5 år. Agnes ser ut såhär.
& såhär ser jag och min bestevenn Agnes ut när vi firar min 20årsdag.
Medan jag ser ut som en svältande strumpsticka (det kanske finns en poäng med den här behandlingen..?) så är min bestevenn Agnes en av de vackraste flickor jag någonsin sett. En gång var jag nog lite kär i henne också, men nu har det gått över, och jag får ha det bästa av två världar, världens vackraste tjej som bestevenn, och världens vackraste man som… man. I alla fall. Min bestevenn Agnes är bra på många saker. Hon är duktig duktig på att sjunga, är smart och driftig, och kan dansa. Hon är också en väldigt bra ledare, och är väldigt bra på att prata om Jesus så att man vill lyssna. Min bestevenn Agnes är egentligen inte svensk. Egentligen är hon vit afrikan, för hon har bott i Tanzania, och om två veckor ska hon dit och hälsa på. Det är jag lite svartsjuk på, för jag skulle också vilja vara missionärsbarn och hälsa på i Tanzania, men jag klarar mig ganska bra med att vara vanlig Svensson också, fast Roolf. Min bestevenn Agnes ska vara i Tanzania i ungefär tio dagar, sedan kommer hon hem till mig igen, och då fyller hon år. I hennes pass står det att hon fyller 17 år, men egentligen blir hon 5 år igen. Då ska jag hitta på en jättebra present till henne, och jag har redan funderat ett tag, och jag tror det kommer bli världens bästa femårsdag. Sedan ska jag vara med min bestevenn Agnes ända fram till sommaren, och när det blir sommar, då ska jag vara med henne ännu mer, för sen, då händer det hemskaste. Det hemskaste jag kan föreställa mig. MIN BESTEVENN AGNES FLYTTAR TILL USA! Åhnejåhnejåhnej! Jag insåg detta fruktansvärda på riktigt häromnatten, och hur ska jag nu kunna somna igen?!

En bra, men dock också dålig sak, som har hänt mig, är att mitt skoberoende har bubblat upp till ytan. Jag har nu inom loppet av två dygn köpt fyra par skor. Alla snygga, av kvalité, och mer eller mindre nödvändiga, men ändå! Jag försvarar mig med att det sammanlagda värdet av alla paren bara är sjuhundra kronor, men för ett sambopar som precis har skaffat bil, har en för dyr lägenhet, snart ska flytta och består till hälften av en sjukskriven människa är det inte optimalt. Jag får försöka kompensera min man med att vara VÄLDIGT snäll ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar