onsdag 18 augusti 2010

en kväll som denna

Idag är det onsdag. Då började Amelie jobba klockan sju. Det var bra, för då kunde hon sluta vid två. Sedan träffade Amelie sin vän Agnes. De bakade banankaka som blev kräm. Sedan kom de på att det nog skulle vara en kräm. Sedan åkte de till hennes mormor och morfar för att laga Amelies cykel. Blåbyxor på, och Amelie är hemma. Cykeln var för trasig för att få klart idag. Skrot också. Michaela står nu i duschen, och snart är det sovdags. Imorgon ska Amelie gå scoutledarutbildning, tvätta och fika med tre av sina tonåringar. Jag är trött som en bäver.

En annan sak som hände idag var att jag läste ett pressmeddelande om min bäste Peter LeMarc, som gjorde mig alldeles gråtig, så jag bestämde mig för att göra en hyllningsspotifylista till honom. Här kommer den; Onsdagsmorgon & Peter LeMarc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar