måndag 12 juli 2010

en morgon som denna

Hemkommen från Hönökonferensen, och har nu officiellt gått på semester! (I verkligheten måste jag ändå in och jobba ett par dagar denna veckan, men ändå) Sitter och bleker bort min utväxt och kör den sista tvätten för att bli klar att åka iväg till Grebbestad. Om vi åker idag eller imorgon är ju fortfarandet ett mysterium, men ändå, skönt att bli klar. Snart är sommarryggsäcken packad, och då är det än en gång dags att göra det som faller in och gå dit näsan pekar. Sommar är sannerligen det bästa jag vet!

Jag undrar vad jag skulle göra utan min vän Agnes Alm. Efter att vi fått motorstopp (nästan hemma) på väg hem från Hönö kommer hon och möter mig på stationen och vi har en såndär tokbra dag som bara vi kan ha. Mys, fika, film, prat och mer mys. Hästebäste Agnes säger jag bara. Sedan saknar jag min familj lite också. Jag önskar mig att Catja skulle få tag i en bil så att jag måste åka över Trollhättan för att komma till Grebbestad, då skulle man ju lite oplanerat kunna smita in på Sörvallavägen och ta en kaffe tänker jag.

Dagen till ära kommer en ny Spotify, kantad och färgad av Tältmöten & sommarplågor, och nu, mer tvättande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar