fredag 30 april 2010

en morgon som denna

Sitter vid mitt köksbord, med en kopp kaffe och P4. Har en sån där körig dag idag igen, ääälskar (inte) när man har två såna där dagar i rad. Idag är det träff med ryssarna på jobbet, Östlyckan, öva med lovsångsteamet, ut till Pojkebo med valborgsfirande, och någonstans in emellan är planen att jag ska plocka upp min fiol för första gången sedan 4 juni förra året. No time long seen, men jag misstänker att den kommer åka med på lägret nästa helg. Får se hur det går, men det kanske blir fint.

Sitter och längtar efter Kultur-Ivar på radion. Jag är numera en så töntigt, nördig P4-fantast att jag har stenkoll på vad som händer vilken dag och tid, vilket är mycket pinsamt, men vad ska man göra? Snaaaart kommer han, och idag hinner jag lyssna innan jag ska iväg! I love it!

Har fått låna farmors symaskin ett par veckor nu. Har haft den sedan i lördags, och har ändå bara hunnit med två dukar, två löpare, ett lapptäckesförkläde och en halv kjol (har lagat lite kläder också, men det räknas inte riktigt), vilket inte är helt okej. Vet inte riktigt heller när jag ska ha tid att sätta mig, behöver egentligen plugga teori all vaken tid så jag kommer ikapp. Men, det kommer gå fint, syandet får helt enkelt lida lite, och det finns ju faktiskt nätter också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar