tisdag 3 mars 2015

zombies och bruten fasta

Nu ska ni få veta något pinsamt. Jag har (fortfarande) inte spelat Telltale Games "The Walking Dead". Eller ja, halva första säsongen har jag kommit igenom, och jag längtar ständigt efter nästa tillfälle att ta mig vidare - men icke. Den där rackarns vardagen, den har en tendens att komma emellan, och TV-spel har på något otrevligt vis hamnat långt ner på prio-listan. Kanske är jag lite för spretig och engagerar mig i för många saker på en gång, men i alla fall.

Pinsam sak nummer två. Jag har brutit min fasta. Eller ja, typ. 40 dagar innan påsk, den kristna fasteperioden har jag hållit hårt på den senare hälften av mitt liv. De senaste gångerna har jag inte kost-fastat, fånigt att uppmuntra de där ätstörningsmonstren i onödan, men så i år bestämde jag mig för att kost-fasta, närmare bestämt som vegan. Det gick bra, till en början. Huvudet ballade inte ur, ätstörda tankemönster var varken mer eller mindre tydliga än på min vanliga kosthållning. Min kropp däremot, den tyckte det var en oerhört dålig idé. Så, i samrådan med kloka människor i min omgivning har jag fått gå ett halvt steg tillbaka till vegetarian istället. Det största det innebar för min hälsa är en lätt sårad stolthet, och det får jag väl stå ut med. Dessutom påminde det mig om hur vansinnigt mycket jag älskar att vara vegetarian, så vem vet - kanske det ger en långsiktig förändring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar