måndag 9 mars 2015

föreläsning Skövde

Imorgon föreläser jag för SHEDO och EgoNova på Västerhöjdsgymnasiet i Skövde. Alltså, jag är så stört pepp..! Idag kommer därmed spenderas med jobb för SHEDO i första hand, förberedelse för föreläsning, komma ikapp med lite efterhängset pappersfix och jobba vidare på föreläsningskonceptet jag hoppas kunna hålla tillsammans med Bilda (stay tuned för mer info..!).

Så, morgondagens föreläsningar är för ett hundratal vård/omsorgs- och psykologistudenter och elevcoacherna i Skövde kommun. Jag är så glad och peppig över att få prata om de här viktigheterna att jag nästan spricker. Vi ska prata om ätstörningar och självskadebeteenden, vad det är, vilka vanliga myter som finns, ett smakprov ur min väg till friskhet och lite annat smått och gott.

Kanske skulle du vilja boka en föreläsning med mig eller någon av de andra fina EgoNova-föreläsarna? Just den här föreläsningen riktar jag mot gymnasieelever med ämnesintresse, men med några enkla småjusteringar anpassas föreläsningen till skolpersonal, elevhälsa, anhöriga, kyrka och församling, psykiatrin eller allmänt intresse. Surfa in på EgoNova eller SHEDOs hemsida, och hör av dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar