måndag 5 november 2012

om att hamstra

I morotsvantar och Pippi-tröja är man alltid redo för att gå ut, eller leka tittut!
Jag är väldigt delad till det där med att samla på sig saker. Det jag inte använt på ett tag, det tänker jag är lika bra att göra sig av med - det kan ju finnas någon annan som behöver det bättre. Dessutom så är det en bra övning på att inte bli så fäst vid prylar. Ändå kan jag inte låta att samla på mig saker ibland. Som den här Pippi-tröjan. Den köpte jag på Myrorna när vi inte ens berättat för närmaste familjen att vi skulle ha barn. Vi tyckte om den, och tänkte att "den kommer nog passa bra, någon gång". Nu hade vi förvisso flyt, och den är alldeles perfekt som utomhuströja, de där höstdagarna när det är för varmt med överdragskläder, men för kallt att gå i bara tröja, men det kunde ju lika gärna slagit fel och så skulle den aldrig passa. Men då kanske den passar nästa unge..? Ni förstår vad jag menar. Å ena sidan vill jag inte hamstra i onödan, å andra sidan så finns det ju såna där perfekta saker - som bara inte är perfekta just nu. Vad tänker ni? Att hamstra, är det något bra eller dåligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar