tisdag 3 juli 2012

ett högre värde på vågen

Idag är en lite bättre och lättare dag, och det tackar vi Gud för. Fast att jag flera gånger under dagen velat såga bort alla veck och valkar med smörkniv eller något annat plågsamt, har jag hållit matschemat och tänkt fina tankar och mantran. Ett högre värde på vågen ger inte mig ett lägre värde som människa, så det så, din dumma krångel-sjuka! Gör några timmar städvik idag också, och passar på att städa det sista hemma när ändå ångan är uppe, och det blir fasligt mycket lättare att stå emot när jag har något vettigt att göra. Ett högre värde på vågen ger inte mig ett lägre värde som människa.

1 kommentar:

  1. Det var fint sagt! Värdet, vågen och människan. Den ska jag komma ihåg! Och vad skönt att det är lite lättare idag. Det ger ork till de dagarna som är jobbiga!
    Kramis

    SvaraRadera