söndag 11 mars 2012

en kväll som denna

I fredags fick vi äntligen till det där skrubba-varje-millimeter-städet, och jag har fortfarande inte slutat förvånas över hur skönt och trevligt det är att vara hemma nu. Ibland önskar jag att jag inte var en sån slarvmaja, att jag klarade av att göra saker (typ städa) lite nu och då, och inte bara vara tokextrem när jag väl göra någonting, men sen tänker jag att då vore det ju inte riktigt jag. Allt eller inget, det är faktiskt sån jag är, och jag vill inget annat.

Motion har på något konstigt vis blivit helgens ledord. Simning igår, och idag kastade vi oss ut på några kilometer av terrängslinga i nationalparken i Tiveden någon mil härifrån. Fasligt trevligt, fint och skoj, men jag ska säga er, att om det var något jag lärde mig var det att man inte ska traska där höggravid. Tror aldrig jag tagit mig fram så långsamt, och drabbats av andnöd så många gånger på så kort tid! Men, det var värt det. När man sedan kommer hem och får äta kebab i pitabröd, med bröd bakat bara några timmar tidigare, och husets eget recept på kebabsås (en del vitlökssås, en del thousand islandssås och tokmycket tacokrydda, men berätta inte för någon!) då kan det inte bli mycket finare. Lite pyssel har naturligtvis hunnits med, ett par toppenfina burkar till knappar och andra småsaker som ligger och dräller överallt, och en sport-BH blev sydd lite så där hux-flux. (nog för att jag till stor del av mitt tonåriga liv bad till Gud om att få större bröst, men det här är lite väl extremt - kommer inte ner i hälften av mina kläder längre, även om man räknar bort Sparvs hus! Be careful what you wish for säger jag bara...) Fint väder, fin dag, fin helg - fint liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar