fredag 2 mars 2012

en dag som denna

Ikväll är det äntligen dags att åka till Tibro, på musikalläger med massor av goa barn från hela Västra Götaland, hipp hurra säger jag! Fick igår veta att jag ska vara med och leda måla och skapa-gruppen, och tänker att det passar nog ganska bra, en hel helg av målande och pysslande menar jag..? Hur som helst, så tyckte både jag och Richard imorse att det var bättre att jag sov vidare än att tvinga mig upp, för att orka med så mycket som möjligt, så sagt och gjort, han gick upp och åt frukost och jag sov (förvisso oroligt, men ändå) vidare. Han pussade mig hejdå innan han gick till jobbet, och jag sov vidare. Och vidare, och vidare, till halv elva. Helt galet. Insåg då att det finns en anledning till att jag borde gå upp som vanligt varje morgon; all hungerkänsla var som bortblåst, och bara tanken på frukost (eller någon mat någonsin) fick mig att må illa. Massa fula ord i mitt huvud. Jag har inte gått ett år (eller snarare 10) i ätstörningsbehandling för att sedan tappa bort hur hunger känns bara för att jag behöver sova ikapp lite ibland. Jag antar att jag inte behöver berätta hur snabbt paniken spred sig i kroppen..?

Men, triumfen var inte långt borta! In i köket medan katterna trasslade in sig mellan fötterna, och rotade fram ingrediens efter ingrediens. Fram med elvispen (jag önskar mig en mixer, så innerligt. När jag blir stor ska jag ha en mixer.) och ner i bunken, och vispavispavispa, och nästa tanken - "är det inte klart snart, jag är hungriiiiiiiiig!" Heja mig, och heja bästa behandlar-Else-Maries toppentips! "När hungern tappar bort sig, kila ut i köket och laga någonting extra gott, med många ingredienser, som gärna luktar mycket och gott. Låt det ta lite tid, då smakar det ännu godare när man väl får i sig det." Bästa Else-Marie. Så, dagens frukost, om än alldeles försenad, smoothie på äppeljuice (2dl), 1 banan, svarta vinbär (0,5 dl), några björnbär, blåbär (0,5 dl), fiberhavregryn (0,5dl) och frystorkat kaffe (1msk) - blir ca 2 glas, och till det - en blodapelsin. Nu, duschen, packa, laga lunch och rese-mellanmål och sedan pussa på min man innan vi ska skiljas åt för helgen. Slut på morgonhistoria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar