torsdag 1 mars 2012

en dag som denna


Ibland är det allt bra trevligt att bo tio meter från jobbet. Börjar om tio minuter, men hinner ändå att, förvisso med tandborsten i munnen - men ändå, slänga in några rader här. Idag är en bra dag, för idag har jag bestämt att det är vår. Inte ett svart plagg så långt ögat når, ballerina-frisyr och färgglatt halsband, och dagen är räddad. Lägg sedan till lite städ bland pysselgrejerna, måla en smula, baka mellanmålsmuffins efter eget hittepå-recept (ska försöka komma ihåg att slänga in receptet här ikväll, trust me,det kommer bli en succé!) och läsa inredningsbloggar, så är dagen gjord. Satt för övrigt och letade runt efter någon ny, trevlig inrednings- eller pysselblogg att läsa, och slogs av hur kräsen jag är! Inte nog med att jag är toknoga med vad jag läser om, dessutom insåg jag att layouten måste kännas bra, skrivandet måste vara bra, och som att inte det vore nog måste det finnas något sånt där litet extra. Lyckades trots allt detta hitta ett par nya pärlor, skriver upp på kom-ihåg-listan att länka till dem också. Men, nu först blir det en dust med konfirmanderna, och efter det en sväng till simhallen och träna sig en liten smula, så jag orkar bära runt på Sparv hela dagarna. Hur lat som helst kan jag ju inte fortsätta vara. (Förresten, på tal om att vara lat har bilderna jag skjutit upp i tusen år att lägga in i webbutiken äntligen hittat dit, så passa på att kolla in när du ändå är i närheten!)

Gårdagens second-hand-fynd! Och tro det eller ej, stjärnan ska nog inte ens pysslas, den är fantastisk nog som den är. Upp i sovrumsfönstret med dig lille vän! (Fick för övrigt höra att jag inte kunde hänga upp den, det var ju ett julpynt. Pyttsan. Man kan väl inte bara ha det fint omkring sig en månad om året?)


Den för några timmar sedan så tråkiga pallen blev helt plötsligt en härligt glansig, glittrig badrumspall till Sparv, och de små bröder eller andra korta barn som kan komma att tänkas hälsa på i framtiden. Man blir så mycket gladare med lite färg omkring sig!

2 kommentarer:

  1. nä amelie, du kommer faktiskt inte undan med julpynt. jul mat och bak går bra när som, men inte pyntet!

    SvaraRadera
  2. Herre jösses vilka bröst hon har!

    SvaraRadera