onsdag 11 januari 2012

en morgon som denna


Det blåser isbjörnar utanför mitt fönster, men eftersom katterna envisas med att ta sin morgonpromenad får jag sitta och frysa. Tur att jag har en så väldans tjock och varm mysdress då, så att det är som att sitta i försvarets vintersovsäck (som för övrigt är det bästa jag någonsin köpt!). Richard har precis kilat iväg för att göra sin arbetsdag nummer två för terminen, och min första börjar om några timmar. Spännandespännande, och nästan lite läskigt ska jag säga er, men å andra sidan är det väl alltid det med nytt jobb?

En annan väldigt lycklig sak är att snön har smält bort igen, efter två dagar av snö-sorg. Katterna bestämde sig efter att ha varit ute några vändor igår att de inte heller gillade snön, så vi var tre glada missar som jublade när regnet började droppa igår kväll, och tjoade ännu högre imorse när man kunde se gräsmattan igen. Gud är sannerligen god mot mig, och katterna.

Slutligen, innan jag hoppar in i duschen, så lovade jag ju dig, fröken Alm, att lägga upp några små pysselbilder för hundra år sedan, så bättre sent än aldrig!


Vad sägs Äg, äppelmarmelad, en illgrön krambjörn-mjukisdress, en till-Fanny-kokbok, en omlottklänning och räddningspatrullen, en liten ynklig smula av den sista tidens pyssel. Duger det åt fröken? Inte? Då ska du få se på det allra bästa, min och Jennys kurs i falsksång (tyvärr får du inte se min vackra nuna, jag agerade kameraman, men ändå, jag stod i alla fall för 50% av produktionen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar