onsdag 28 december 2011

en kväll som denna

Något vettigt skulle jag ju göra, något halv-vettigt blev det. Har sytt och trixat på mitt pyssel, som nu hänger på tork efter sin allra första tvätt. Provade den innan tvätten, och jag ser ut som en kombination av en lisebergskanin, en krambjörn och Grinchen. Ja, du gissade rätt. Jag har sytt en spygrön, luddig byxdress. Jag måste säga att jag lyckades över förväntan, hade ett mönster, men det var alldeles obegripligt, så efter att ha klippt ut delarna mest gissade jag, och ändå ser det ut som ett riktigt klädesplagg när jag är klar! Eller, klar och klar förresten, jag gjorde ett rookie-misstag och lyckades knäcka min sista symaskinsnål lagom till när jag skulle göra de sista extra-hålla-ihop-sömmarna, så imorronbitti blir det till att kila till tygaffären och köpa nya nålar. Missade stängningstiden med fem minuter förut, inte helt okej. Men, imorron blir den klar och kanske inte så fin, men ändå funktionell, och det räcker bra för mig. En gång kanske det kommer upp en bild, det får vi se. Men kan ju aldrig så noga veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar