fredag 2 september 2011

en dag som denna

Att vägen till en mans hjärta går genom magen fick jag bekräftat när jag för första gången lagade nektarinkräm hemma, och efter det har jag insett hur roligt det är att lite nu och då påminna min mans mage om hur mycket den älskar mig. Dagens gott blev Fru Flatebös sega chokladcookies, och HJÄLPES vad goda de är! Tillsammans med ett glas mjölk är det ett under att man kan sluta äta dem. Receptet finns här och här. Prova, för allt i världen!

Förresten är det ett under hur mycket man kan hinna med på en dag. Eftersom våra fantastiska lärare har förstått att fyra-dagars-veckor är det bästa som finns, har jag idag hunnit med att träffa min nya läkare, träna, baka, läsa Kristens resa (jag måste komma ihåg och tacka Darko för tipset) fixa naglarna, klippa Richards hår (och det blev till och med ganska fint!) och pyssla. Jag köpte ju Verbums nya gummibibel för ett tag sedan, för att ha i skolan, och den är så väldans bra, men, förlåt mig Verbum, men den har ett helt fruktansvärt fult omslag..! Så, numera har jag en fin blå-randig-rutig-blommig bibel i tyg, med en finfin skylt på. Hipp hurra för pyssel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar