torsdag 2 juni 2011

en kväll som denna

Ensam ensam ENSAM blir jag när min man åker på scoutläger i vad som känns som tusen dagar. Egentligen är det fem, men ändå. Drev bort tomheten med att bla till pappas familj i trollywood, gick på monstertruckshow med mina bröder och tvättade med supertvättmaskinen, men nu, i min lånade sängplats, är jag lika ensam igen. Skrutt.

En mycket händelserik vecka är detta. Har mitt första sexparty för more than love imorron, och är så nervös så jag tror jag ska ramla ihop och dö, men döden får man inte skämta om, för nu har två människor i min närhet lämnat jordelivet inom loppet av en vecka. Lite värk i själen ger det, men framför allt perspektiv. (Ja, det är ett sånt där seriöst inlägg igen. Variation förnöjer.)

Nära döden, det har jag varit fler gånger än jag kan räkna. Att döden har varit nära mig, det har nästan aldrig hänt. Det är konstigt vad livet kan ta sig snabba vändningar. För två år sedan, då var jag beredd att dö vilken sekund som helst, antingen av svälten eller något för egen hand. Nu är livet det vackraste jag vet, och det finns ingenting jag är så rädd om. Livet är för kort för att tveka.

För ett tag sedan fick jag frågan om vad jag önskar mig mest av allt. Svaret var förvånadsvärt enkelt. Jag önskar mig, att på min dödsbädd kunna tänka tillbaka och inte ångra mig. Gud ger så mycket gott, så varför slösa bort det? Vi kommer ha en hejdundrande fest i himlen, men varför inte börja redan här?

Veckans att-leva-check-lista:

Äta god mat
Dansa naken i vardagsrummet
Skratta
Boka bröllopsdatum
Börja på nytt roligt jobb
Skratta
Krama min man
Dricka kaffe i solen
Skratta
Sjunga falskt i bilen
Kyssas
Älska (i alla ordets bemärkelser)
SKRATTA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar