tisdag 3 maj 2011

en morgon som denna

Sitter i min pappas kök och lyssnar på senaste avsnittet av Josefinitos show. Lämnade av pojkarna på dagis för en liten stund sedan, och det är förvånande tyst i huset, bara knattrandet från mina datortangenter som hörs. Snart ska här slängas in en maskin tvätt, men jag kan ta det lugnt, för nu ska ni få höra go' vänner. Jag ska vara i min systers nya lägenhet klockan 10, och nu tänker du, "hur ska hon hinna tvätta innan det, det är ju bara en och en halv timme?!" Så ska jag säga dig, att jag är i tvättmaskins himlen. Jag har dött och uppstått igen, i en himmel för tvättmaskiner. Min pappas tvättmaskin tar 17 MINUTER. 17 minuter gott folk! Det är två minuter mer än en kvart, men 13 minuter mindre än en halvtimme! När jag blir stor, då ska jag bli lika häftig som min pappa. Det vill säga, ha en supertvättmaskin. Och rita ett stort superman-S på den.

Så nu, eftersom jag fick jättemånga minuter till övers i mitt ack så fantastiska liv, då ska jag uppfylla en dröm jag haft, i flera veckor. Jag ska skriva en faktaruta. Om mig själv. Hipp hurra!

Namn: Sara Amelie Roolf (Ja, det vet, det är ett helkonstigt efternamn, men jag heter det. For real.)

Jag kommer från: En storfamilj i Trollywood med alldeles för låg humortröskel, och alldeles för många barn. Tur att jag föddes först, så jag slipper bli bortsållad.

Det största i min karriär: Sjöng, dansade och spexande i TV4. Väst. När jag var typ fem. Till mitt försvar var jag väldigt söt! På riktigt.

Roligaste som hänt mig: När min familj beskyllde mig för att vara fuskare i Yatzy i Frankrike, när det egentligen bara handlade om att jag är dålig i matte. Jag kan väl inte hjälpa att jag råkade räkna fel så resultatlistan blev bakvänd?! (Bör också tilläggas att med min räkning vann jag, med min pappas kom jag sist. Jag håller på min matte.)

Min största rädsla: Att jag ska bli av med mitt körkort, jag hör egentligen hemma i det där programmet på TV4 med dåliga bilförare.

Min politiska ståndpunkt: Att Sverigedemokraterna verkar vara väldigt sympatiska och fina människor, och jag ser upp till dem för att de vågar slå ner dem som är sämre än dem själva. OBS! Ironi. Alla vet väl att Sverigedemokrater inte slår ner människor som är sämre än dem själva, de tar alla som har en annan åsikt.

Jag blir galen av: Sär skrivningar. Och författare/journalister/bloggare som inte kan skriva ordentligt. Skaffa dig inte en karriär som innefattar offentligt skriftspråk om du inte kan skillnaden på de och dem!

Drömmer om: Att bli småbarnsmamma. Eller mamma överhuvudtaget för den delen. Mina barn kommer avguda mig. Mina barns kompisar kommer hata mig, för att jag kallar mina barn Katla och Tengil. Är det något fel i att jag vill att mina barn ska regera i dagis-heirarkin?!

Drömmer i hemlighet om: Att bli humorpastor. Du vet, att skämta och dra vitsar var fjärde minut i mina predikningar. (Som typ; "ibland är pingsten i maj, ibland i juni. Jag antar att det är det som kallas pingströrelsen. Eller typ; "Jesus säger vid sista måltiden: Alla som vill vara med på bilden ställer sig på min sida av bordet!" Och sånt.)

Slut på faktaruta om mig!

1 kommentar: