onsdag 20 april 2011

en dag som denna

Sitter vid ett gigantiskt köksbord i det hyrda huset på Tjörn, och har precis skickat iväg min andra jobbansökan för dagen. Senare idag blir det till att styra bilen mot Trollhättan för att lämna av syster min, och sedan styrs kosan mot Alingsås för att tillbringa natten på LAN.

Nu, till den där uppdateringen jag lovade igår kväll. Massor av läkarbesök igår, för att komma fram till det jag misstänkte, men var tokrädd för. Jag har under mina år som sjukling svultit sönder mage och tarmar och hela det där paketet, och ska nu gå på tabletter för alltid för evig. Okej, det sista var en lögn, för jag vet fortfarande inte om det är kroniskt eller inte, men eventuellt. Helt trött på mig själv blir jag. Så, från att aldrig i några längre perioder ätit mediciner förbereder jag mig nu mentalt på att inom en snar framtid äta två tabletter om dagen mot magen, plus antidepp. Hipp Hurra. OBS! Ironi.

Min bestevenn Äg, den där vita afrikanen, håller fortfarande till i Tanzania, och jag saknar henne som en tok. Men, för att kunna konkurrera med henne när hon kommer hem pressar jag sol och solarie. Och lite för att det gör mig lite lyckligare att inte se ut som ett lik när jag ser mig i spegeln. Som att det inte vore nog har min man lämnat mig för sitt arbete, och jag får inte träffa honom förrän tidigast ikväll, och naturligtvis åker han sedan lagom till när jag slutar jobba och kommer från kliniken till Dalsland, som jag fortfarande inte vet om jag kommer orka åka med. Till råga på allt har min nya vän för ögonblicket ingen telefon, så det blir inte mycket till prat med henne heller. Skrutt säger jag bara. Tur att jag har min syster en stund idag i alla fall, och i natt, då har jag Linnéa på vårt skräckfilmsmarathon på LANet.

Nu, tillbaka till pressandet i solen. Fåglarna kvittrar, solstolen är laddad, jag har lite Sofia Åkerman att läsa, har en dödensvår bana på Angry Birds framför mig, och solen steker. Hej hurra, jag älskar våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar