lördag 19 mars 2011

en dag som denna

Idag är det på dagen två månader sedan jag senast gjorde ett inlägg, så vilken passande dag att göra ett till! Man kan ju fråga sig om jag ska göra det till någon form av rutin att göra två-månaders-uppdateringar, men det lär vi ju märka, eller hur?

Här sitter jag nu, en rödhårig, svartklädd ungdomsledare, på ett liggunderlag i dagiset i Tibro Missionskyrka, och har jobbat en snutt medan mina barn är ute och fotar, målar, dansar och annat skoj. Men, vad gör jag då i Tibro Missionskyrka, kanske du frågar dig? Jobbar inte Amelie i Alingsås Missionskyrka? är ju den naturliga följdfrågan. Naturligtvis jobbar jag inte i Tibro, hur skulle det se ut att pendla från Alingsås varenda dag? Jag är ju på BADOSK-läger (fråga mig inte vad det står för), ett toppenläger för barn mellan 9 och 13 år. Det är andra året i rad vi är här, och hittills är det minst lika bra som förra året! HippHurra! Men, eftersom mitt huvud och min sociala förmåga i och med en viss behandling har fått sig en ordentlig törn sitter jag nu i Alingsås-tjejernas sovhörn och jobbar, facebookar och bloggar. Fint.

Med risk för att du, o min förmodligen ende läsare, är mycket besviken över de senaste två månadernas brist på uppdatering kommer här en kort resumé, och tillika kort presentation av den enastående skribent du just läser.

För tjugo år och två månader sedan föddes Amelie Roolf, och bosattes på grund av sina föräldrars lokalisering i Trollhättan, vart-i-från hon snabbt flydde fältet efter sin student från ES-musik för en så där två år sedan. Den ilsket rödhåriga uppenbarelsen lever nu mera tillsammans med sin fästman i en 69 kvm lägenhet i Alingsås, närmast granne med tidigare nämnda fästmans arbetsgivare. Den mer kvinnliga av de båda arbetar som fastighetskötare, medan Amelie arbetar som ungdomsledare i Alingsås missionskyrka. Drömmen om att utöka familjen med en katt grusades snabbt av parets näst närmaste granne, och tillika (fd..?) goda vän, som hotade att köra ned den tilltänkta familjemedlemmen i en mixer. Hoppet om att utöka familjen lever dock vidare, och får sin näring i målet om att flytta till Karlsborg, där den kvinnliga fästmannen ska försöka bevisa sin manlighet genom att arbeta som militär, och den då fd ungdomsledaren tänker arbeta med något hjärndött, typ packa varor på ICA eller dylikt. Men, fram tills dess ska de båda njuta av varandras sällskap, glida runt i sin Chrysler Neon och ta tillvara på ungdomsledarens nya arbetstider, vilka förärar henne fritid. HippHurra!

(& ja, ryktena om sjukskrivning, klinik och sånt är sanna, men vi behöver ju inte gå in på detaljer)

För övrigt, hade det inte varit för den attans snön som föll här om natten så vore det vår i Alingsås, och eftersom jag inte är där och kan bevisas motsatsen hävdar jag bestämt att så är fallet. Alltså, här kommer årets vår-spotify, Vitsippor & Vårsånger. Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar