tisdag 7 september 2010

en kväll som denna

Jag låter som en jag-vet-inte-vad. Inte Amelie iallafall. Sjukt irriterande, och jag blir helt trött på mig själv. Huvudvärk, illamående, svidande ögon och trötthet; död åt er, jag har inte tid att bli sjuk. Kom hem och tillagade det mest kattmatliknande jag någonsin ätit. Huvudingredienserna bestod av bulgur, räksallad och tonfisk. Efter att ha blivit äcklad en stund visade det sig att detta var helt okej när det väl nuddade smaklökarna, även om detta dock kan hänga ihop med min brist på dessa. Jag hatar källarrenoveringen i kyrkan, men jag älskar Bob Hansson. Jag har tänkt på honom hela dagen, och snart klassas jag troligtvis som stalker. Nu ska jag för åttonde gången läsa Gunnar. Det är tur att jag i min brist på närkontakt och kärlek i mitt ack så arbetsdominerade liv har plats för poeter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar